Nu er weer op normale wijze lesgegeven kan worden en we ons weer richten op een normaal schoolritme
ontstaat er ook meteen een soort rust in het team.
De kinderen komen weer in een fijne stroom en de docenten voelen weer ruimte en energie om het pedagogische werk zo neer te zetten als we willen. Ook ik hoef mij minder met regelzaken bezig te houden en heb ook weer tijd en ruimte voor inhoud en langere termijn.

Daarmee kunnen we ook weer beter en inhoudelijker de zaken oppakken waar we voor de langere termijn mee bezig moeten zijn.
Zo zijn we al druk aan het puzzelen wie volgend jaar en daarna welke klas onder zijn of haar hoedde gaat nemen.
Het duurt nog wel even voordat we zover zijn dat we dat met jullie delen, maar er wordt al aan gewerkt.
Ook zijn we bezig met hoe we de komende jaren de juiste tijd en aandacht vrijmaken voor de gevolgen van het afgelopen jaar.
Er komen extra middelen en er is enige ruimte om binnen de formatie anders naar de zorgstructuur te kijken dus een mooie kans
om daar stappen in te zetten waarbij we de ervaringen van de afgelopen periode ook meenemen.
Zo hebben we ervaren hoe waardevol het is als een leerkracht echt de tijd en ruimte heeft om zelf intensief met een individuele leerling of een kleine groepje leerlingen te werken.
Nu worden leerlingen vaak nog uit de klas gehaald, maar kan dat niet anders?
Ook in de digitalisering hebben we natuurlijk veel geleerd en hebben we ervaren wat de meerwaarde is maar er kan ook nog veel verbeterd worden.

Kortom: Met de komst van het voorjaar en de bijbehorende groeikracht pakken wij ook weer de dingen op die maken dat wij ons als school en als team verder ontwikkelen.

 

Lucas