Weekbericht
Parro en Cito toetsen
- Gegevens
- 21 januari 2022
Communicatie
Vooraankondiging Parro
Al langer krijgen we van ouders de feedback dat onze communicatie niet altijd adequaat en evengoed vindbaar is.
Met name de grote verschillen en verscheidenheid in kanalen maken het onoverzichtelijk en niet altijd doeltreffend genoeg.
Ook merken we dat er inmiddels in elke klas wel één of meer whatsapp groepen zijn.
Omdat de gegevens van whatsapp op de grote hoop van big data komen en niet altijd duidelijk is wat er mee gebeurten
(voor mij) ondoorgrondelijke algoritmen hun nullen en enen erop loslaten , willen we whatsapp niet
meer gebruiken als communicatiemiddel.
Vanaf 31 januari stappen we dan ook over op Parro.
Parro is en een vergelijkbaar systeem als whatsapp maar gekoppeld aan ons leerlingvolgsysteem en een op
zichzelf staande omgeving.
Berichten, foto’s en informatie die via parro gedeeld worden, blijven daarmee binnen die beperkte kring.
In de periode 31-januari tot 27 februari gebruiken we Parro naast de bestaande kanalen.
Na de voorjaarsvakantie vervallen alle whatsapp groepen.
Binnenkort krijgen jullie allen uitgebreidere informatie over het gebruik van Parro en over hoe wij er voor nu mee
om willen gaan. In de tussentijd kunnen diegene die dat willen de parro-app vast installeren op hun telefoon of via de pc
inloggen op talk.parro.com.
Alle ouder(s)/verzorger(s) krijgen vandaag via het bij ons bekende email adres een uitnodiging daartoe.
Vanaf 31 januari gaan we Parro dan ook daadwerkelijk gebruiken.
Cito toetsen
Vanaf aankomende week beginnen we op school met de toetsingen van het leerlingvolgsysteem,
ook bekend als de evaluatieweken, voor de klassen één tot en met zes.
Zoals u wellicht weet hebben we twee momenten in het jaar waarop we deze toetsen afnemen.
In het midden en op het eind van een schooljaar. We nemen deze Cito-LOVS toetsen af om te kijken in hoeverre
uw zoon/dochter groei in zijn of haar cognitieve ontwikkeling heeft laten zien.
De resultaten worden, net als andere resultaten en observaties, gebruikt om met uw kind(eren) en u vast te stellen
welke doelen de afgelopen tijd zijn bereikt en wat voor de komende periode van belang is.
Daarnaast is het voor ons van belang om te kijken waar we staan en waar we naartoe willen als school.
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat de kinderen hier druk door ervaren of zich beoordeeld voelen.
De kinderen mogen laten zien wat ze geleerd hebben opdat wij en jullie weten waar we staan en dus te doen hebben
ten aanzien van de cognitieve vorderingen.
We delen u dit ook mee om u te vragen, waar mogelijk, rekening te houden met bijv. tandartsbezoeken en
evt. voldoende nachtrust opdat de kinderen ook daadwerkelijk kunnen laten zien wat ze kunnen.
Met vriendelijke groet,
Féminique Mulder
Intern begeleider vrijeschool De Kleine JohannesMet vriendelijke groet,
Lucas Sint